Gjertsen Sport i Sandefjord staser digitalt

Sandefjords Blad intervjuet EasyWeb Norge i forbindelse med lansering av Gjertsen Sport sin ny nettbutikk.

Foto: Sandefjords Blad

Nylig ble også nettbutikken til Gjertsen Sport «ny» og oppdatert. Bjørn Gjertsen har byttet systemleverandør til EasyWeb Norge – og da dro han ikke lenger enn til Fokserød.

– Vi prøver å kjøpe lokalt, for jeg er opptatt av at lokale leverandører skal leve, sier Gjertsen.

På Fokserød holder EasyWeb Norge AS til. Bedriften ble etablert i 2014, og har hatt voldsom vekst.

– 80 prosent av kundene våre er lokale. Fysisk nærhet til kundene gir et tettere samarbeid. Det er lettere, og ikke minst veldig moro å jobbe lokalt, sier daglig leder og konsulent Anders Årstein Hansen..

– Et supplement

Han understreker overfor kundene at det ikke er nok bare å lage en digital butikk på en nettside.

– Det går ikke av seg selv – butikken bør ha ukentlige aktiviteter og drive digital markedsføring, sier Hansen.

 For å selge på nett, må man få potensielle kunder inn i nettbutikken. Og er butikken på nett, kan man drive folk inn den fysiske butikken også. Digital markedsføring kan lede kundetrafikk til begge butikkene, sier Olav Magnus Jahrestein, som er EasyWebs konsulent for digital markedsføring.

– Mange eiere til fysiske butikker bør tørre å tenke netthandel som et supplement til den butikken de allerede har. For nettbutikken er jo åpen hele tida, sier Hansen.

Han viser til Kristi himmelfartsdag nylig. Som all annen fysisk varehandel i Sandefjord, var sportsbutikken i Dronningens gate stengt.

Kilde: Sandefjord Blad 31.05.19