Lokale gründere satser tungt på nye nettløsninger

Skrevet 6. november 2017

Anders Årstein Hansen

EasyWeb Norge ble intervjuet av Sandefjords Blad 04.10.2013. Artikelen er hentet fra Sb.no:

Nå er det én million flere daglige brukere som surfer på nett med mobil enn for ett år siden. Men næringslivet i Sandefjord henger etter. Du bruker mobilen som kart når du kjører til et ukjent sted, du sjekker nyheter og sosiale medier med den når du våkner, og den er et enkelt verktøy hvis du skal kjøpe kinobilletter.

Lite oppdatert

Ifølge en undersøkelse gjort av TNS Gallup, foregår 43 prosent av all nettaktivitet via mobil eller nettbrett.Daglig er det tre millioner unike brukere som foretar nettsøk med andre enheter enn en datamaskin. Det er én million mer enn for et år siden, og snart er det mobilen som er hovedinngangen til nettet, og ikke datamaskinen.Til tross for dette, er det få bedrifter i Sandefjord som har tilpasset nettsidene sine til de populære plattformene.

– Det overrasker meg at så få bedrifter har nettsider som er tilpasset mobil og nettbrett. Du mister fort kunder dersom det er vanskelig å navigere på siden, sier Anders Årstein Hansen, daglig leder i EasyWeb Norge.

Satset

Som nyutdannet fra handelshøyskolen så han en mulighet til å dekke et behov i det voksende nettmarkedet.

– Mange bedrifter kvier seg for å endre nettsideløsningen fordi det tar en stor andel av budsjettet. Mange har fortsatt eldre løsninger, og det er tungvint for bedriften og leseren, forklarer gründeren.

Hansen startet et firma som tilbyr nettsider til bedrifter som er tilpasset mobil og nettbrett til en billig penge. Han har også utviklet en app som gjør det enkelt for kunden å oppdatere nettsiden ved hjelp av mobilen.

– Det er viktig at siden oppdateres jevnlig for at den skal være attraktiv for leseren, sier han.

Økt etterspørsel

Han har jobbet utallige timer siden han startet i 2011, men nå får han lønn for strevet. Bedrifter har begynt å innse at de må møte kundene der de er. På mobilen.Nå har firmaet til sandefjordingen seks ansatte, og de har levert hjemmesider til flere lokale bedrifter, og til andre deler av landet.

– Vi har jobbet mye med å utvikle produktet så det møter kundens behov på best mulig måte. Men nå når vi har levert tjenesten til noen bedrifter, ser andre også at det kan lønne seg, sier Hansen.

Chat med EWEN