Derfor valgte jeg å jobbe med Performance Markedsføring i EasyWeb Norge

Google Ads? Facebook? LinkedIn? Nyhetsbrev? Med Performance Markedsføring har man en stor verktøykasse. Spørsmålet er ikke nødvendigvis hvordan man skal bruke de forskjellige verktøyene, men hvilke verktøy som bør brukes i ulike situasjoner. Dette er ikke noe man lærer på skolebenken, men erfaringsbasert kunnskap man tilnærmer seg over tid.

Bilde: Action-foto av Marius Thuve Nordrum i Easyweb som nyansatt til Performance Markedsføring

Performance Markedsføring

Performance markedsføring er helt nødvendig for å utnytte og tolke data som kan bidra til å skape et konkurransefortrinn i den digitale sfæren. Jeg har gått fra en bedrift som tok tak i det for snart 3 år siden da de ansatte meg. Rett fra skolebenken måtte jeg løfte bedriften fra steinalderen (deres ord) til en moderne digital bedrift. Dette var spennende, svært lærerikt og er noe jeg kan se tilbake på med stolthet. Likevel så jeg et behov for et arbeidsmiljø med likesinnede kollegaer som jeg kunne diskutere ulike strategier og metoder med. Det har jeg funnet i EasyWeb Norge.

Nå går jeg fra flere år som inhouse markedsfører for et B2B selskap som selger skybaserte tjenester og produkter til rollen som Performance Markedsfører for flere ulike bedrifter, bransjer og produkter.

Hva er egentlig Performance Markedsføring?

Performance markedsføring kalles også resultatbasert markedsføring. Det er markedsføring med fokus på å skape merverdi, lønnsomhet, og å bruke data og attribusjoner på en god måte. For oss i EasyWeb Norge handler det om å ha god sporing og kontroll på data, bruke datagrunnlaget og skape så høy verdi i annonseringen som mulig.

Personlig utvikling og ambisjoner om fremtiden

Målet mitt er å bli enda bedre på performance markedsføring. For å nå målet, og for å kunne utvikle meg videre er det viktig å kunne diskutere og sparre med digitale hoder som også kan faget. Muligheten til å arbeide i et arbeidsmiljø med faglig sterke kolleger var noe av det som dro meg til EasyWeb Norge.

Det blir spennende å få mulighet til å være med på hele kundereisen i alle type bransjer. Fra Lead til ny nettbutikk/nettside, til ukentlige performance oppdateringer og tett oppfølging. Det er alltid nye mål å strekke seg etter hos enhver kunde, noe som gir meg drivkraft for å lykkes. Vi må stadig kaste oss rundt og sette oss inn i kundens produkter, tjenester, leveranseområder og målgrupper. Det å gå fra å kunne bedriften jeg markedsfører ut og inn, til å måtte sette meg inn i flere prosjekter er krevende, men også svært spennende.

Kundeløfter og verdier

For meg er det viktig at den bedriften jeg jobber i har verdier som samsvarer med mine egne. EasyWeb Norge sine kundeløfter innfrir dette, og er løfter jeg er stolt av.

Ett av de fem kundeløftene til EasyWeb Norge er «Merverdi». Vi skal levere deg merverdi. Det betyr at vi analyserer og tar beslutninger basert på hva som vil gi deg «penger i kassa». Med andre ord, at vi gjør arbeid du kan måle direkte. Målet er at du skal kunne se at annonseringsutgiftene dine gir deg økt inntekt, selv med utgifter til en markedsføringskonsulent.

Anbefaler deg å lese dette blogginnlegget Hvordan måle digital verdi?, skrevet av Anders Årstein Hansen.

Som ansatt i EasyWeb Norge leier jeg ut min kunnskap og kompetanse til de som måtte trenge det. Sammen med mine kolleger jobber vi for å gi deg kunnskapen og kompetansen du trenger for å lykkes på nett. Vi hjelper deg med å velge de rette verktøyene i verktøykassa slik at dere kan ta de rette beslutningene basert på vår brede erfaring, data og analyse.

Hva gjør jeg som Performance Markedsfører i EasyWeb Norge?

Som Performance Markedsfører i EasyWeb Norge jobber jeg daglig med mange forskjellige verktøy for å øke verdien til bedrifter. Jeg kan være din nærmeste samarbeidspartner, prosjektleder, rådgiver og diskusjonspartner. Det å jobbe tett med oss i EasyWeb Norge gjør at vi kan få på plass et godt teknisk oppsett som sporer riktig, og at vi sammen kan komme på nye kreative idèer for å øke verdien av din digitale annonsering. Sammen med mine kolleger vil vi analysere trafikken på nettsiden og tar beslutninger basert på funnene.

Målet mitt i EasyWeb Norge er å gjøre akkurat det jeg gjorde på min forrige arbeidsplass, løfte kundene slik at de kan se positive resultater på nett som gir økt omsetning og verdi. Jeg kommer med god kompetanse fra B2B annonsering og håper mine års erfaring og kunnskap kan berike Performance avdelingen.

Jeg mener at kollegaene mine i EasyWeb Norge er blant de mest kompetente digitale hodene du finner.

Så for meg var valget enkelt.