facebook_pixel
LUKK

Slik jobber vi med digital annonsering – vi kaller det synlighet 2.0

I dag er jeg hos Kilentannlegen for å bli kjent med Reidar og Reidars virke. The Grand Tour som han kaller det, innebærer en nøye gjennomgang av samtlige produkter og tjenester, samt et møte med alle de ansatte. Reidar brisker seg og forteller stolt om utstyret sitt (hvis det er lov å si) mens han ber meg sette meg ned i pasientstolen.

Han skal ta et avtrykk av kjeften min.

Ikke av den typen hvor du må druknes i gummimasse, men et avtrykk av den digitale typen. Midt i blinken for en digital type som meg. Jeg tar på meg kinn og leppeholderen, og smiler pent til Reidar mens han forsiktig gnir et omnicam over tanngarden min.

olavkilen

Kundehatten som jeg har tatt på meg i dag er en del av en kartleggingsprosess. Startfasen i det vi kaller for Synlighet 2.0. Jeg prøver å sette meg inn i hvordan det er å være kunde hos Reidar, slik at jeg kan bygge annonseringen rundt dette.

I etableringsfasen i et kundeforhold er vi svært nøye i prosessen der vi blir kjent kunden, deres produkter og ikke minst formål med annonsering før vi det hele tatt starter med å synliggjøre kunden på nett.

Dette gjør vi for å vite hvilke deler av kundens sortiment/tjenestespekter det skal annonseres for, på hvilke plattformer kunden skal være synlig, utnytte de fantastiske segmenteringsmulighetene til å nå rett person og hvordan vi skal si det på best mulig måte.

Det å skape relevans for forbruker er, som nevnt i min forrige artikkel, helt essensielt for å gi verdi for deg – og en våt drøm for en performance-junkie som meg.

Alt er målbart 

Kostnaden pr konvertering (pr salgslead du får) er et av de viktigste parameterne vi måler vår performance på, og da inkludert våre konsulenttimer. Lønnsomhet for begge parter er nøkkelen for et langsiktig kundeforhold og dette er i tradisjonell markedsføring svært vanskelig å måle. Heldigvis er det i den digitale bransjen målbart til den minste krone, men er allikevel ikke praktisert av alle synlighetsbyråer. Vi skiller oss ut med at vi legger hodet på blokka og spiller med helt åpne kort.

På slutten av hver måned leverer vi en rapport som gir deg full oversikt over annonseringsbildet ditt, med to streker under svaret på hva du har fått igjen for hver krone du har spytta inn.

Med lønnsomhet for begge parter lagt til grunn ser vi heller ingen nødvendighet til å binde kunden på noen som helst måte. Bindingstid er rett og slett – i våre øyne – kundefientlig.

En god kunderelasjon er tuftet på lønnsomhet og dialog.

Det lager grobunn for at vi kan spille hverandre gode, samtidig som det blir mye mer morsomt og jobbe sammen når vi ser på hverandre som samarbeidspartnere med et felles mål.

Vi oppdaterer deg som kunde jevnlig og vi forventer at du som kunde kommer med både positive og negative tilbakemeldinger på arbeidet som har blitt gjort, og at du er med å sparre med oss for fremtidig annonsering.

bilde1

Jevnlig dialog krever kontinuerlig optimalisering. Kontinuerlig optimalisering krever full kontroll, og vi følger alltid med. På kontoret til Joakim og meg har vi en live-feed med statistikk for alle våre kunder, der hver kundebase er delt i to og den interne konkurransen om best resultat er stor. Selv om vi konkurrerer så hjelper vi hverandre med erfaringer og diskuterer med to veldig forskjellige hoder med veldig forskjellige bakgrunner.

Det tror vi er mest lønnsomt for alle parter, inkludert deg og dine kunder – vi spiller tross alt på samme lag.

Høres Synlighet 2.0 interessant ut for deg? Vi tar gjerne en uforpliktende prat og diskuterer mulighetene for deg! Vi snakkes!

Ta kontakt
Ikke nøl - ta kontakt med oss!
Support
Vi skal hjelpe deg!
Aktuelt
Våre nyhetsartikler
Google Partner
Vi er sertifisert!