Analyse og brukertesting

Med analyse og brukertesting som datagrunnlag for optimalisering vil du enklere kunne gjøre nettsiden eller nettbutikken din bedre. Ikke glem at det viktigste er å vite hvordan dine besøkende faktisk bruker nettstedet ditt. Vi kan hjelpe deg å ta veloverveide og gjennomtenkte grep for økt performance.

Vår forretningsmodell baserer seg på å videreutvikle og optimalisere for konverteringer på nettstedet til kundene våre. Vi skal levere verdi – og dette gjør vi best ved å skaffe salg, forespørsler eller henvendelser, avhengig av hva som er målet med nettstedet.

Vi har en rekke forskjellige verktøy for å samle inn både kvantitative og kvalitative data for hvordan nettstedet til våre kunder brukes. Eksempler på dette er tall for besøk, click-maps (som forteller hvor besøkende klikker på nettsiden), scroll maps (som forteller hvor langt brukerne scroller på siden) eller video-overvåkning av faktiske brukere der vi kan se hvordan nettsiden faktisk brukes.

En ny tjeneste vi introduserer i 2018 som et supplement til våre analyser er brukertesting. Dette kan gjøres på flere måter, både ved at besøkende på nettstedet får «oppdrag» som de skal utføre; for eksempel «finn siden for nettsider» på våre sider.
Brukertesting kan også gjøres «analogt» altså ved at vi setter oss ned med en gruppe (eller en og en) av brukerne på et nettsted og ser hvordan de bruker nettstedet, enten helt fritt – eller ved hjelp av oppgaver som beskrevet over.

Til slutt handler det hele om hva vi gjør med dataen som vi samler inn. Det hjeper ikke å samle masse gode data om de blir «liggende i en skuff og samle støv». Vi har 3 kreative, engasjerte og konverteringsfrelste ansatte som jobber kun med web – og synes det er moro å hjelpe både nye og eksisterende kunder til (økt) suksess på nett. Husk: Man blir aldri «perfekt» – det handler om å ha fremgang og gi våre kunder økt verdi gjennom flere salg, forespørsler og henvendelser.

Synes du dette høres interessant ut er det bare å kontakte oss.

Chat med EWEN