Søkemotoroptimalisering – gjør en grundig jobb fra start!

Alle bedrifter ønsker å være synlige når det blir foretatt søk på deres produkter og tjenester. Ønsker du ikke å bruke penger på annonsering er søkemotoroptimaliserig veien å gå for økt synlighet på nett. Søkemotoroptimalisering er et tidskrevende arbeid, både før en nettside er lansert og når du allerede er på nett.

Søkeordanalyse

En søkeordsanalyse er en analyse som gir deg oversikt over hvilke søkefraser Ola Normann bruker i sin jakt på dine tjenester og produkter. Finn ut hva Ola Nordmann søker etter for å treffe dine produkter & tjenester. Søkeordsanalysen vil fortelle deg hvilke ord og utrykk du bør bruke, basert på søkehyppighet og konkurranse.  Analysen skaper da grunnlaget for tekstforfatter og arbeidet med «indekseringen» mot Google.

Mange, og spesielt bedriftens egne ansatte låser seg fast til fagbegreper og egne termer når de skal utarbeide ny tekst til nettsiden. Det kan fort få store konsekvenser for din bedrifts synlighet på nett. Det er ikke alltid slik at potensielle kunder søker etter fagbegreper og termer når de skal lete etter et spesifikt produkt eller tjeneste. Bruker du feil begreper kan du miste potensielle kunder og gi salg til konkurrenter som har gjort en grundigere SEO jobb enn deg.

Relevans i innhold

En riktig utarbeidet søkeordsanalyse gir tekstforfatter en enklere jobb og et godt grunnlag for videre arbeid. Tekstforfatter kan nå skape god relevans i det som står i tekst på nettsiden og det som blir søkt på.

Tenk på det tekniske!

Selv om søkemotoropptimalisering handler mye om ord og uttrykk handler det vel så mye om en god teknisk struktur på nettsiden.  God teknisk oppbygging og struktur i kode gjør at Google rangerer siden din høyere i det organiske søket. Riktig koding av nettsiden krever kompetanse og vi anbefaler deg at du overlater kodingen til en profesjonell aktør.

Søkeordsanalyse og tekstarbeid + god teknisk oppbygging = Tommel opp

Kombinasjonen vil over tid gjøre deg synlig i det organiske søket. Søkemotoropptimalisering er lengre prosess og er ikke ferdig når en nye nettside er lansert eller når gammelt tekst og innhold er oppdatert. Skal du nå de resultatene du ønsker der det viktig å jobbe kontinuerlig slik at du skaper små fortrinn i forhold til dine konkurrenter. 

Noen av våre kunder

EM1
FarrisBad
Jotun
Bilpleiekongen
Axdata
UkjentKunde
Norges Håndballforbund
Plumbo
Sparebanken Øst Eiendom
Publicom
Hval
VK
Advokat Bergli
Dentinor
Advisor
Nordiske hjem
Hasås
EcoOnline
Norva24
Peppes Pizza
Ta kontakt
For en hyggelig webprat!
Support
Vi skal hjelpe deg!
Aktuelt
Se vår blogg
Google Partner
Vi er sertifisert!