Annonseringsprodukter 2020

Er du usikker på hvilke muligheter som finnes når det kommer til digital annonsering i 2020?

Her har vi samlet en oversikt over de største annonseproduktene vi bruker sammen med våre kunder. Produkter som er i vinden i 2020 er blant annet Messengerbots, Omnichannel-produkter og annonsering i LinkedIn. Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende prat.

Google Ads 

Søkeordsannonsering

Søkeannonser på Google søk for relevante søkeord for din bedrift og deres produkter/tjenester.

Google Shopping

Shopping annonser er en av de mest effektive måtene å vise frem dine produkter til potensielle kunder som søker etter det du tilbyr. Vi hjelper med alt av teknisk oppsett for å få optimale shopping feeder og optimalisering for å øke salg og lønnsomhet av dine annonser.

Displayannonsering

Ønsker du å komme top-of-mind hos potensielle kunder eller kanskje det er viktig med lokal synlighet i din lokalavis. Google Display Nettverket består av de fleste store nettaviser og lokalaviser. Her kan vi få produsert opp gode bannere som viser din bedrift fra sin beste side.

Annonser i Google Maps (omnichannel)

Har du fysisk butikk og ønsker å trekke flere kunder inn i butikken? Vi hjelper gjerne å utforske muligheter for å skreddersy den digitale og fysiske opplevelsen til det beste for kundene dine. Er du nysgjerrig på omnichannel kan du lese mer om dette her.

 

Microsoft/Bing Ads 

Microsoft søk (eller Bing som det tidligere het), tilbyr de samme mulighetene for søkeordsannonsering som Google Ads. Her når man ofte ut til en litt annen målgruppe og konkurransen er litt mindre enn på Google sin plattform.

 

Facebook/Instagram Annonsering

På Facebook og Instagram er det uendelig med målrettingsmuligheter og det kommer stadig flere «produkter» som man kan benytte seg av annonsering. Her kan man kombinere gode miljøbilder og tekster, eller bruke egenprodusert display-grafikk, for å kommunisere med potensielle kunder. I tillegg er det flere remarketingmuligheter som gjør det mulig å få tak i kunder som har besøkt siden din, men glemt å handle.

Plattformene til Facebook/Instagram blir stadig flere, fra feedannonser og stories, til annonser i messenger og utvalgte apper. Hvilke plattformer man er synlige på er individuelt fra kunde til kunde.

 

Messengerbots

På messenger kan vi hjelpe deg å lage automasjonsløp som skaper en følelse av dialog mellom din bedrift og kundene. Man kan sette opp konkurranser, produktvelgere eller gi kunden informasjon om din bedrift. Kun kreativiteten setter stopper for mulighetene. Prøv gjerne EasyWeb Norge messengerbot ved å besøke vår Facebook side og start en samtale der.

 

Nyhetsbrev (Mailchimp)

Å bygge nyhetsbrevbasen kan vise seg å være ekstremt verdifult over tid. Det åpner opp for uendelige mulighet. Du kan jevnlig kommunisere med personer som allerede har sagt at de er interessert i din bedrift og deres produkter/tjenester.

I tillegg til å lage enkle kampanjer i Mailchimp kan vi hjelpe deg å sette opp automasjoner rundt «glemt handlekurv», «automatisk oppfølging av kunde x dager etter kjøp», «Bursdagsmelding»og mye annet.

 

LinkedIn Ads

LinkedIn er en enormt voksende kanal som egner seg utmerket for annonsering i B2B markedet. Vi kan sette opp annonser for produkter/tjenester i LinkedIn feeden, eller vi kan lage direktemelding-annonser i innboksen til et definert publikum.

 

Snapchat Annonsering

Snapchat tilbyr flere ulike produkter, og er en fin måte å nå ut til de yngste målgruppene. Det er mulig å lage annonser, geografiske avgrensede filtere eller egne linser som kan brukes når man tar bildet av seg selv eller noe annet.

 

SMS-utsendelser

Ønsker du å bygge en kundeklubb av lojale kunder som kommer igjen og igjen kan SMS-utsendelser ha god effekt. Dette er mulig å få til på en enkel måte på våre WEB-løsninger. Vi hjelper gjerne med oppsett av sms´er slik at dette blir gjort på en optimal måte.

 

Vi ønsker alltid å tilby de beste produktene og tjenestene for våre kunder, så ta gjerne kontakt med oss om du ønsker synlighet på plattformer vi ikke nevner i denne artikkelen. Les mer om avdelingen for digital markedsføring og hva de kan hjelpe med her.

Skrevet av

Lasse Haraldsen