Våre kanaler innen digital markedsføring

Skrevet 14. november 2017

Aniken Evensen

Det er mange muligheter innen digital markedføring. Under finner du noen av de mest sentrale kanalene vi bruker i for å nå kundens målsetninger.

1. Google AdWords (søk, shopping, YouTube og banner) – vinn øyeblikkene som teller

Som Google Partner hjelper vi deg å være synlig når noen søker etter deg, et produkt eller en tjeneste du tilbyr. Alternativt kan vi sette opp shoppingannonser (vist under) dersom du har en nettbutikk.

Vi er også behjelpelig med å annonsere lokalt, nasjonalt eller internasjonalt via bannerannonser på valgte nettsteder eller på ønskede temaer i YouTube.

 

2. Microsoft Bing (søk) – Microsoft lever fortsatt

Har lite trafikk, mao er det liten konkurranse og derfor billig. Kommer som standard på alle pc’er med Windows operativsystem. Bing er et godt supplement til Google AdWords.

3. Facebook – vær tilstede der alle nordmenn er flere ganger daglig

En super arena for å få et salg, leads eller skape merkebevissthet. Kundeservice er også et viktig stikkord for å utnytte kanalen optimalt.

Facebook er overlegne på å utnytte store mengder data i salgsøyemed. Facebook vet det meste om sine brukere hvilket gjør det mulig for markedsførere å målrette relevant reklame mot et valgt publikum.


4. Instagram

Instagram er en inspirasjonskanal, målgruppen forventer at du skal inspirerere, skape en tilleggsnytte

I Instagram kan du velge hvem du ønsker å annonsere mot ved hjelp av gode målrettingsmetoder. Du kan for eksempel annonsere kun mot kvinner over 35 år, som bor i Trodnheim, og er moteinteresserte. Gode målrettingsmuligheter gjør annonseringen mer lønnsom.

5. LinkedIN – B2B

Gjennom LinkedIn kan nå over 1,3 millioner yrkesaktive i Norge. Annonsering i LinkedIn passer spesielt godt for deg som skal rekruttere, eller som jobber i et B2B-marked.

6. SnapChat – over to millioner nordmenn hver enste dag

Snapchat har 2.2 millioner brukere i Norge, hvor 1.5 millioner daglig brukere. Med heldekkende annonseformat skapt for mobil, gode målrettingsmuligheter og muligheten for høy rekkevidde, kan SnapChat være en god kanal for å markedsføre bedriften din, produktene eller tjenestene dine

7. Nyhetsbrev og SMS

Nyhetsbrev kan være et kraftfullt verktøy for relevant kommunikasjon mot eksisterende kundebase. For nettbutikk-eiere finnes det et hav av muligheter hva gjelder automatisering av nyhetsbrevene dine.

Med SMS når du kunden på den viktigste flaten – håndflaten.

 

Chat med EWEN